![[Obrazek: mapa_polityczna.jpg]](https://gwethil.ct8.pl/obrazy/mapa_polityczna.jpg)
Podział poszczególnych prowincji ukazuje powyższa mapa. Zdecydowaną większość granic stanowią granice naturalne.
Imperium Gwethilu
![[Obrazek: imperium.png]](https://gwethil.ct8.pl/images/gwethil/herb/imperium.png)
Jest największym tworem politycznym jaki kiedykolwiek powstał. Stolica Imperium znajduje się w Arkarze, a za główną prowincję, podległą w całości cesarzowi, uznaje się Bastyę, która jednocześnie jest największa i najbogatsza spośród krain Gwethilu. Pod bezpośrednią jurysdykcją jest także wyspa Antil, na której nie można używać magii. Strome zbocza i silne prądy morskie wyspy jak i jej antymagiczne właściwości doprowadziły do zaadoptowania wyspy pod więzienie także dla magów. Do terenów podległych imperium należą także: ![[Obrazek: imperium.png]](https://gwethil.ct8.pl/images/gwethil/herb/imperium.png)
- Królestwo Młota - państwo krasnoludów, które rozciąga się pod Gryfimi Grzbietami, sprawuje on także pieczę nad prowincją Vreamor jednak znacznie bardziej troszczą się o swoje podziemne miasto niż o to, co dzieje się na powierzchni.
- Zjednoczone Księstwo Asparii - odłam dawnego królestwa ludzi stworzony po to, aby zarządzać prowincją Asparia, oraz zażegnać ryzyko buntu, które w owych czasach było bliskie wybuchu.
- Królestwo Askaesii - królestwo elfów obejmujące tereny Prastarej Puszczy, która porasta Askaesię. W dawnych czasach elfy w zamian za pomoc otrzymaną od ówczesnego władcy Gwethilu przyrzekły wieczne oddanie i posłuszeństwo.
- Księżycowe Księstwo - państwo księżycowych elfów, którzy osiedli na wyspach Ilous i Vepros. Kiedy Gwethilska armia wylądowała na brzegach wysp elfy przysięgły poddanie się i dobrowolne dołączenie do imperium w zamian za możliwość pozostania na wyspach.
- Prowincja Glaes - tak jak powyższe prowincje są swego rodzaju państwami, tak Glaes jest "zwykłą" krainą zarządzaną przez lorda wybieranego przez władcę imperium. Siedzibą lorda zarządcy jest miasto Lenalion.
- Boski Zakon - nie jest traktowany jako osobna prowincja czy państwo, jednak jego wpływy urosły na tyle, że Półwysep Słońca zarządzany jest przez władze zakonu, a nie przez Lorda Zarządcę. Ponadto większość miast starego królestwa posiada świątynie należące do zakonu.
- Plemiona Orków - zamieszkują tereny na wschodzie leżące na północnych krańcach Bastyi. Nie mają swojego państwa i obecnie znajdują się na łasce imperium, które nie waha się korzystać z ich usług.
Majestat Verterski
![[Obrazek: majestat.png]](https://gwethil.ct8.pl/images/gwethil/herb/majestat.png)
Państwo znajdujące się na wyspie Verte założone przez słonecznych elfów, którzy wydarli siłą wyspę spod panowania orków. Obecnie pomiędzy majestatem, a imperium trwa pokój, gdyż ani jedni, ani drudzy nie zdołali przechylić szali zwycięstwa na swoją stronę. Władca państwa nosi tytuł majestatu, który zwany jest także namiestnikiem bogów.
Cesarstwo Zaarnah
![[Obrazek: zaarnah.png]](https://gwethil.ct8.pl/images/gwethil/herb/zaarnah.png)
Niewiele wiadomo o tym tajemniczym państwie, które mieściło się na Zaarnah, dopóki wyspa nie została otoczona barierą utrudniającą przedostanie się zarówno z wyspy jak i na nią. Zostały jedynie zapisy mówiące o cywilizacji, która razem z Dawnym Królestwem walczyła przeciwko zastępom chimer.
Unia Czarnego Żagla
![[Obrazek: piraci.png]](https://gwethil.ct8.pl/images/gwethil/herb/piraci.png)
Powstałe w wyniku porozumienia jakie zawarli z sobą załogi pirackie. Mówi się, że stolicą pirackiej hołoty jest Syrenia Przystań i przypisuje się im wyspy Łańcucha Verterskiego, archipelagu, który zarówno dla Imperium jak i Majestatu jest obojętny. Żadne z mocarstw nie poczyniło jeszcze działań, aby stłumić zapędy wyrzutków, gdyż boi się reakcji sąsiada. Wszyscy jednak zgodnie przyznają, że flota piracka jest niezwykle niebezpieczna na otwartym morzu, a na lądzie to tylko zgraja głośnych pijaków. Szeregi pirackich załóg przyjmują każdego bez względu na pochodzenie. Mieszańce najczęściej udają się właśnie tam, aby zaznać chociaż cienia wolności bez prześladowania.