Podział poszczególnych prowincji ukazuje powyższa mapa. Zdecydowaną większość granic stanowią granice naturalne.
Imperium Gwethilu
Jest największym tworem politycznym jaki kiedykolwiek powstał. Stolica Imperium znajduje się w Arkarze, a za główną prowincję, podległą w całości cesarzowi, uznaje się Bastyę, która jednocześnie jest największa i najbogatsza spośród krain Gwethilu. Pod bezpośrednią jurysdykcją jest także wyspa Antil, na której nie można używać magii. Strome zbocza i silne prądy morskie wyspy jak i jej antymagiczne właściwości doprowadziły do zaadoptowania wyspy pod więzienie także dla magów. Do terenów podległych imperium należą także: - Królestwo Młota - państwo krasnoludów, które rozciąga się pod Gryfimi Grzbietami, sprawuje on także pieczę nad prowincją Vreamor jednak znacznie bardziej troszczą się o swoje podziemne miasto niż o to, co dzieje się na powierzchni.
- Zjednoczone Księstwo Asparii - odłam dawnego królestwa ludzi stworzony po to, aby zarządzać prowincją Asparia, oraz zażegnać ryzyko buntu, które w owych czasach było bliskie wybuchu.
- Królestwo Askaesii - królestwo elfów obejmujące tereny Prastarej Puszczy, która porasta Askaesię. W dawnych czasach elfy w zamian za pomoc otrzymaną od ówczesnego władcy Gwethilu przyrzekły wieczne oddanie i posłuszeństwo.
- Księżycowe Księstwo - państwo księżycowych elfów, którzy osiedli na wyspach Ilous i Vepros. Kiedy Gwethilska armia wylądowała na brzegach wysp elfy przysięgły poddanie się i dobrowolne dołączenie do imperium w zamian za możliwość pozostania na wyspach.
- Prowincja Glaes - tak jak powyższe prowincje są swego rodzaju państwami, tak Glaes jest "zwykłą" krainą zarządzaną przez lorda wybieranego przez władcę imperium. Siedzibą lorda zarządcy jest miasto Lenalion.
- Boski Zakon - nie jest traktowany jako osobna prowincja czy państwo, jednak jego wpływy urosły na tyle, że Półwysep Słońca zarządzany jest przez władze zakonu, a nie przez Lorda Zarządcę. Ponadto większość miast starego królestwa posiada świątynie należące do zakonu.
- Plemiona Orków - zamieszkują tereny na wschodzie leżące na północnych krańcach Bastyi. Nie mają swojego państwa i obecnie znajdują się na łasce imperium, które nie waha się korzystać z ich usług.
Majestat Verterski
Państwo znajdujące się na wyspie Verte założone przez słonecznych elfów, którzy wydarli siłą wyspę spod panowania orków. Obecnie pomiędzy majestatem, a imperium trwa pokój, gdyż ani jedni, ani drudzy nie zdołali przechylić szali zwycięstwa na swoją stronę. Władca państwa nosi tytuł majestatu, który zwany jest także namiestnikiem bogów.
Cesarstwo Zaarnah
Niewiele wiadomo o tym tajemniczym państwie, które mieściło się na Zaarnah, dopóki wyspa nie została otoczona barierą utrudniającą przedostanie się zarówno z wyspy jak i na nią. Zostały jedynie zapisy mówiące o cywilizacji, która razem z Dawnym Królestwem walczyła przeciwko zastępom chimer.
Unia Czarnego Żagla
Powstałe w wyniku porozumienia jakie zawarli z sobą załogi pirackie. Mówi się, że stolicą pirackiej hołoty jest Syrenia Przystań i przypisuje się im wyspy Łańcucha Verterskiego, archipelagu, który zarówno dla Imperium jak i Majestatu jest obojętny. Żadne z mocarstw nie poczyniło jeszcze działań, aby stłumić zapędy wyrzutków, gdyż boi się reakcji sąsiada. Wszyscy jednak zgodnie przyznają, że flota piracka jest niezwykle niebezpieczna na otwartym morzu, a na lądzie to tylko zgraja głośnych pijaków. Szeregi pirackich załóg przyjmują każdego bez względu na pochodzenie. Mieszańce najczęściej udają się właśnie tam, aby zaznać chociaż cienia wolności bez prześladowania.